MELAYANI PEMUSTAKA DENGAN BEBAGAI KARAKTER
Abstract
Abstract: One common problem faced in library services is the variety of characters or patterns of behavior of visitors. For the effectiveness of the services provided, librarians are expected to be able to understand the nature of service to users, the rights and obligations of visitors, how to deal with various characteristics of users, and the importance of nonverbal communication carried out in services in the library.
Keyword: Character Reader, Library Service
Abstrak: Satu masalah umum yang dihadapi dalam pelayanan di perpustakaan adalah beragamnya karakter atau pola tingkah pemustaka. Untuk efektifnya pelayanan yang diberikan, pustakawan diharapkan dapat memahami tentang hakikat pelayanan kepada pemustaka, hak dan kewajiban pemustaka, cara menghadapi berbagai karakter pemustaka, serta pentingnya komukasi nonverbal dilakukan dalam pelayanan di perpustakaan.
Kata Kunci: Karakter Pemustaka, Layanan Perpustakaan
References
Achmad, dkk. 2012. Layanan Cinta, Perwujudan Layanan Prima Perpustakaan. Jakarta Sagung Seto.
Anita Nusantari. 2012. Strategi Pengembangan Perpustakaan. Jakarta Prestasi Pustaka.
Endang Fatmawati, 2010. “Pentingnya Komunikasi Nonverbal Saat
Pustakawan Melayani Pemustaka”. Sangkakala (8), 10, 2010 : 10-
.
Sutarno Ns. 2006. Perpustakaan dan Masyarakat. Jakarta Sagung Seto.
DOI: https://doi.org/10.15548/jib.v4i2.65
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Jurnal Imam Bonjol : Kajian Ilmu Informasi dan Perpustakaan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Alamat: Kampus I Universitas Islam Negeri (UIN) Imam Bonjol Padang - Pascasarjana, Jalan Jenderal Sudirman No.15, Padang Pasir, Padang Barat, Kp. Jao, Kec. Padang Bar., Kota Padang, Sumatera Barat 25153
Email: admin@journal.pustakauinib.ac.id pustakapusatuinib@gmail.com